Misja i wizja
Przedszkole Publiczne nr 2 w ŁomżyMisja
czyli ważne zadanie jakie przedszkole ma do spełnienia, posłannictwo
- Nasze przedszkole jest miejscem, gdzie dzieci przeżywają radosne i szczęśliwe chwile.
- Dbamy o indywidualny rozwój każdego dziecka oraz stwarzamy równe szanse edukacyjne wszystkim dzieciom
- Wspieramy wielokierunkową aktywność dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
- Uczymy tolerancji, akceptacji i poszanowania odmienności każdego człowieka
- W pełni wykorzystujemy bazę, którą dysponujemy, co pozwala urzeczywistniać nasze dążenia i indywidualne podejście do każdego dziecka.
- Zapewniamy przyjazną, domową atmosferę akceptacji, wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa
- Uczymy przedszkolaków odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo i innych
- Dzieci potrzebujące pomocy znajdują oparcie w nauczycielach
- Podążamy za tempem rozwoju dzieci, respektując ich potrzeby, wspierając w dążeniu do samodzielności i niezależności
- Realizując zadania z „Podstawy programowej wychowania przedszkolnego” umożliwiamy dzieciom zdobycie wiedzy koniecznej do dalszej edukacji w szkole
- Poprzez stosowanie właściwych metod pracy wychowawczo-dydaktycznej wyposażamy dzieci w wiedzę i umiejętności niezbędne do osiągnięcia dojrzałości szkolnej
- Dbamy, aby każde dziecko zdobyło wszelkie umiejętności, przygotowujące je do podjęcia nauki w szkole.
- Mamy wybrane programy i wypracowane metody umożliwiające dzieciom z sukcesem i bez stresu opanowanie umiejętności czytania
- Umiejętności językowe dzieci i umiejętność porozumiewania się z otoczeniem są dla nas priorytetowe, gdyż stanowią fundament dla wielu innych umiejętności.
- Stwarzamy sytuacje wyzwalające u dzieci przeżycia skłaniające do aktywności w każdej dziedzinie
- Zapewniamy warunki do wszechstronnego rozwoju poprzez kształtowanie osobowości dzieci, wykorzystania ich możliwości fizycznych i intelektualnych
- Dbamy o rozwój intelektualny dzieci, poprzez prowadzenie ciekawych i różnorodnych zajęć.
- Uświadamiamy dzieciom przynależność do własnego kraju
- Zapewniamy opiekę i pomoc specjalistów: logopedy i psychologa oraz organizujemy wczesne wspomaganie rozwoju dla dzieci ze szczególnymi potrzebami rozwojowymi.
- Umożliwiamy dzieciom korzystanie z różnych środków dydaktycznych w czasie zabaw i zadań edukacyjnych wspomagając tym samym naukę czytania i pisania oraz rozwijając sprawność umysłowa i manualną
- Rozwijamy postawy twórcze przedszkolaków stosujemy metody aktywizujące i techniki rozwijania zdolności twórczego myślenia, wychowujemy dzieci aktywne, wrażliwe, kulturalne, radzące sobie z problemami
- Stymulujemy rozwój ośrodków mózgowych, wykorzystując techniki jego pobudzania oraz ćwiczenia ogólnorozwojowe, profilaktyczne i naprzemienne (kinezjologia edukacyjna)
- Pracownicy przedszkola systematycznie dokonują ewaluacji swojej pracy i wyciągają z niej konstruktywne wnioski, które wcielają w życie.
- Kadra przedszkola cały czas doskonali kwalifikacje zawodowe i dostosowuje zajęcia do indywidualnych potrzeb oczekiwań dzieci i rodziców.
- Wspomagamy rodziców w wychowaniu dzieci, organizujemy warsztaty umiejętności wychowawczych, adresowane do rodziców i nauczycieli prowadzone przez psychologów.
- Rodzice są dla nas najważniejszymi partnerami, efektywna współpraca z nimi ma dla nas ogromne znaczenie, dokładamy wszelkich starań, aby przedszkole było dla dzieci drugim domem.
- Jesteśmy otwarci na propozycje i opinie rodziców, zapraszamy ich do aktywnego udziału w życiu przedszkola
- Współpracujemy z różnymi instytucjami lokalnego środowiska co dopełnia i wzbogaca proces wychowawczo-dydaktyczny
- Promujemy naszą placówkę i swoje osiągnięcia wychowawczo-dydaktyczne poprzez publikacje w prasie, radiu, telewizji i na własnej stronie internetowej oraz poprzez organizowanie wybranych działań na rzecz społeczności lokalnej
Wizja
czyli wyobrażenie o jego przyszłym kształcie
- W naszym przedszkolu dzieci czują się bezpieczne i szczęśliwe, chcemy wychować przyszłych optymistów.
- Pomagamy im poznać siebie, stać się samodzielnymi i otwartymi na świat.
- Dobrze dobrane programy wychowawczo –dydaktyczne powodują stymulację rozwoju każdego dziecka.
- Programy przedszkola ukierunkowane są na dzieci, ich potrzeby i umożliwiają im wszechstronny rozwój osobowości.
- Tworzymy sytuacje wychowawcze i edukacyjne, zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci zgodnie z ich indywidualnymi predyspozycjami (tempem, zakresem potrzeb, upodobaniami, rodzajem inteligencji).
- Wychowankowie potrzebujący pomocy znajdują oparcie w nauczycielach i specjalistach.
- Wspieramy w swych działaniach indywidualny rozwój każdego dziecka.
- Dzieci zapoznawane są z ich prawami i wszyscy pracownicy przestrzegają tych praw.
- Znają siebie i swoje możliwości, szanują odrębność innych są również otwarte, twórcze i spontaniczne.
- Atmosfera sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji wobec wszelkich „inności”.
- Rozwijamy u dzieci poczucie empatii, które jest droga do integracji społecznej.
- Stwarzamy dzieciom możliwość uczestniczenia w ciekawych zajęciach i kreatywnego myślenia, działania i przeżywania, samorealizacji i poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych: dobra, prawdy i piękna.
- Tworzymy naturalne warunki do wszechstronnego rozwoju aktywności: społecznej i poznawczej, językowej i artystycznej, ruchowej i zdrowotnej sprzyjające rozwojowi wszystkich dzieci.
- Konstruujemy ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, jesteśmy dobrze przygotowane merytorycznie i metodycznie.
- Dzieci radzą sobie w sytuacjach trudnych i umieją rozwiązywać problemy na miarę wieku.
- Są dobrze przygotowane do obowiązku szkolnego oraz nastawione na osiąganie sukcesu.
- Zdobywają wiedzę i umiejętności w sposób naturalny, poprzez zabawę i działanie.
- Pracujemy na zajęciach metodami aktywizującymi i stosujemy innowacje pedagogiczne.
- Umożliwiamy szeroki kontakt ze sztuką i przyrodą.
- Umożliwiamy wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględniamy w swoich działaniach potrzeby środowiska.
- Prowadzona jest edukacja muzyczna, teatralna, ekologiczna, regionalna, patriotyczna, itp.
- Likwidujemy wszelkie bariery, przyjmujemy dzieci na diecie.
- Stale troszczymy się o bezpieczeństwo dzieci.
- Dbamy o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
- Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą.
- Tworzymy przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
- Kadra wychodząc naprzeciw potrzebom współczesności, na bieżąco doskonali swe umiejętności.
- Zatrudniamy wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczna.
- Ustawicznie podnosimy swoje kwalifikacje i dostosowujemy zajęcia do potrzeb dzieci.
- Mamy przydzielone zadania zgodnie z predyspozycjami osobistymi.
- Współpracujemy ze sobą i dzielimy się zdobytą wiedzą.
- Zatrudniony jest logopeda, muzyk i nauczyciel języka angielskiego.
- Proponujemy zajęcia dodatkowe, wspomagające rozwój dzieci.
- Organizujemy imprezy, które pozwalają nam wspólnie, przyjemnie spędzić czas.
- Baza, jaką dysponuje przedszkole pozwala w pełni realizować plan pracy przedszkola.
- Przedszkole jest przytulne, ciepłe i kolorowe – coraz więcej mamy nowoczesnego sprzętu i mebli.
- Mamy ciekawe pomoce dydaktyczne i zabawki.
- Ogród zachęca do zabaw – dbamy o higienę psychiczną dzieci, ruch i aktywne spędzanie czasu.
- Zbiory biblioteki aktualizowane są na bieżąco zgodnie z podstawą programową.
- Otoczenie przedszkola jest zadbane (ogrodzenie, sprzęt na placu zabaw, trawnik), ale wymaga modernizacji.
- Sale wyposażone są w konieczny sprzęt i pomoce dydaktyczne.
- Stan techniczny całego budynku jest dobry.
- Wyremontowana jest podłoga w szatni i holu, odnowione są ściany w salach dla dzieci.
- Pozyskujemy pomoc finansową ze strony rodziców w formie dobrowolnych wpłat.
- Praca WDN – ów (rady szkoleniowe, zajęcia otwarte) przebiega sprawnie.
- Zachowany jest przepływ informacji.
- Opracowane są regulaminy i procedury niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedszkola.
- Współpracujemy z instytucjami środowiska lokalnego, odwiedzamy instytucje, poznajemy ciekawych ludzi.
- Promujemy swoje osiągnięcia w środowisku zewnętrznym.
- Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobra opinię w środowisku lokalnym.
- Współpracujemy z rodzicami uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania.
- Pełnimy funkcję doradczą i wspierającą działania rodziny.
- Angażujemy rodziców do pracy na rzecz przedszkola.
- Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy mają satysfakcję ze swojej pracy.
- Placówka inwestuje w nauczycieli, pracowników, bazę lokalowa, a zyskują na tym przede wszystkim dzieci.
- Jesteśmy przedszkolem wychowującym dzieci w duchu wartości chrześcijańskich.