Przedszkole Publiczne Nr 2 Adres:
Polowa 57B
18-400 Łomża
Tel: 86 216 29 25
Cele
Realizacja zadań podstawy programowej i programów wychowawczo-dydaktycznych przez nauczycieli do pracy z swoich oddziałach (rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dz.U.2009 r. nr 4, poz. 17).
Zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków dla ich prawidłowego rozwoju odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola – wspieranie we wszystkich sferach (psychicznej, fizycznej, emocjonalnej, duchowej, moralnej, zdrowotnej.
Organizowanie procesu kształcenia zapewniającego wszechstronny i harmonijny rozwój każdego
wychowanka w tym przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.
Systematyczne diagnozowanie umiejętności, potrzeb oraz zdolności poprzez obserwację dzieci, analizę wytworów działalności dziecięcej z uwzględnieniem informacji specjalistów (psycholog, logopeda, ewentualnie lekarza) oraz w oparciu o informacje rodziców-dostrzeganie potrzeb dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Stwarzanie warunków do wykorzystania tkwiących w dzieciach możliwości intelektualnych – odkrywanie wielorakich, indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci oraz pobudzanie ich i wzmacnianie.
Wspieranie rozwoju dziecka w zakresie twórczej aktywności ( słownej, plastycznej, muzycznej).
Tworzenie warunków do rozwoju aktywności dzieci wobec siebie, innych ludzi i otaczającego świata, na różnych płaszczyznach ich działalności.
zapewnienie dzieciom możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych
sprzyjanie indywidualnemu rozwojowi dziecka, dostosowanie oddziaływań do jego potrzeb i możliwości
kształtowanie postawy w obcowaniu z otoczeniem przyrodniczym i społecznym,
kształtowanie u dzieci umiejętności odbioru sztuki – rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej, ruchowej, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli i przeżyć,
nabywanie doświadczeń w obcowaniu z kulturą.
Rozwijanie u wychowanków optymistycznych cech charakteru- dobroć, empatia, otwartość, życzliwość, zaradność, odporność emocjonalna, samodzielność, kreatywność, wiara we własne możliwości, umiejętności współdziałania, ciekawości badawczej możliwości oraz umiejętności wyrażania emocji w sposób adekwatny do sytuacji.
Kształtowanie tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości w stosunku do ludzi i przyrody.
Przygotowanie dzieci do wyrażania emocji oraz rozwijanie umiejętności do przeżywania sukcesów i do radzenia sobie z porażkami.
Rozbudzenie wiary dzieci we własne możliwości.
Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym.
Przestrzeganie i upowszechnianie praw dziecka.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych dających wiedzę o potrzebie bezpieczeństwa własnego i innych.
Wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka, współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych – zadowolenie rodziców z pracy przedszkola.
Aktywizowanie rodziców do udziału w życiu przedszkola i efektywne angażowanie ich do realizacji zadań określonych w koncepcji.
Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym.
Dbanie o pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku- współpraca z lokalnymi instytucjami, mediami, pozyskiwanie sponsorów.
Zapewnianie warunków sprzyjających rozwijaniu aktywności ruchowej poprzez różnorodne metody i formy pracy.
Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenie przedszkola gwarantującego właściwą realizację zadań placówki.
Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli – ciągłe doskonalenie własnej pracy i podnoszenie jakości pracy przedszkola
Zadania
Efektywna edukacja z uwzględnieniem treści zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz w programach wychowawczo-dydaktycznych.
Diagnozowanie dzieci – wspomaganie rozwoju dzieci i wyrównywanie szans edukacyjnych .
Motywowanie dzieci do pracy i wysiłku nad sobą.
Podejmowanie działań w zakresie kształtowania postaw prospołecznych oraz prozdrowotnych.
Wszechstronna współpraca z rodziną w celu ujednolicenia działań wychowawczo- dydaktycznych.
Wspieranie rozwoju dzieci i wyrównywanie szans edukacyjnych
Wzajemne kontakty przedszkola i szkoły warunkiem ułatwiającym adaptację dziecka do przekroczenia progu szkolnego.