Nasze priorytety
Przedszkole Publiczne nr 2 w ŁomżyPriorytety przedszkola
- Dobra znajomość podstawy programowej daje nam swobodę w doborze treści
- Stopniowe, już od najmłodszej grupy przygotowanie dzieci do zdobywania wiedzy i przyswajania niezbędnych umiejętności, koniecznych na następnym etapie kształcenia
- Wyniki ankiety przeprowadzanej każdego roku wśród rodziców wskazują na wysokie zadowolenie z naszej pracy, motywuje nas to do lepszej pracy i lepszej komunikacji z rodzicami
- Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie realizacji zadań wynikających z planów pracy wychowawczo-dydaktycznej:
- podjęcie różnorodnych form doskonalenia i dokształcania
- samokształcenie nauczycieli w zakresie tematyki ujętej w planie
- prowadzenie rad szkoleniowych
Zapewniamy dzieciom
- Pomoc w nabywaniu samodzielności
- Kompetencje w nauczaniu
- Troskę i cierpliwość, życzliwość i wyrozumiałość
- Interesujące zajęcia z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy
Zapewniamy rodzicom
- Fachową opiekę nad ich dziećmi
- Życzliwość, pomoc i radę w sprawach dotyczących przedszkolaków
- Uśmiech i pogodę ducha w kontaktach z rodzicami
- Wyposażenie ich dzieci w wiedzę i umiejętności zgodnie z obowiązującymi standardami umożliwiającymi naukę w szkole
Zasoby ludzkie
- Wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra pedagogiczna stale podnosząca swoje kwalifikacje poprzez różne formy doskonalenia zawodowego.
- Specjalista – logopeda,
- Dobra współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną – psycholog,
- Dobra współpraca z rodzicami
Zasoby materialne
- Sale wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne oraz zabawki umożliwiające wszechstronny rozwój i integrację dzieci,
- Rozsuwane sale jako miejsce sprzyjające do rozwijania aktywności ruchowej dzieci (zajęcia ruchowe, taneczne, muzyczne, organizowanie uroczystości przedszkolnych)
- Gabinet logopedyczny wyposażony w pomoce i specjalistyczny sprzęt
- Ogród przedszkolny umożliwiający pobyt i zabawę dzieci na świeżym powietrzu, korzystanie z huśtawek i innego sprzętu
- Zaplecze ze sprzętem do organizacji ćwiczeń gimnastycznych na salach,
- Opracowane i wdrażane programy autorskie w zakresie wspierania twórczej aktywności
Kierunki rozwoju przedszkola
- Tworzenie warunków do pełnego indywidualnego i wszechstronnego rozwoju każdego dziecka, zgodnie z jego możliwościami i potrzebami, ze szczególnym uwzględnieniem sfery społeczno-moralnej.
- Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
- Modelowanie, projektowanie, pobudzanie, zdolności dziecka poprzez stosowanie metod wyzwalających jego aktywność.
- Wzmacnianie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku lokalnym poprzez upowszechnianie